Widok zawartości stron
I N F O R M A C J A
W związku z prowadzonymi pracami remontowymi
na terenie budynku, dokumenty kierowane do Powiatowego Urzędu Pracy w Przeworsku
prosimy składać w pokoju 516 V piętro.
Potrzebujesz zmienić, uzupełnić bądź zaktualizować kwalifikacje?!?
Urząd dysponuje środkami finansowymi na realizację szkoleń oraz egzaminów
i licencji:
- BONY SZKOLENIOWE - dla osób, które nie ukończyły 30 roku życia
- SZKOLENIA WSKAZANE – niezależnie od wieku
Za okres uczestnictwa w szkoleniu osobie bezrobotnej przysługuje stypendium
Ponadto z Funduszu Pracy istnieje możliwość pokrycia kosztów egzaminów umożliwiających uzyskanie świadectw, dyplomów, zaświadczeń, określonych uprawnień zawodowych lub tytułów zawodowych oraz koszty uzyskania licencji niezbędnych do wykonywania danego zawodu.
ZAPYTAJ O SZCZEGÓŁY SWOJEGO DORADCĘ KLIENTA
lub doradcę z pokoju 21 (ul. Lwowska 16)
tel. 016 648 84 28 wew. 35
BON NA ZASIEDLENIE
Jesteś osobą do 30 roku życia?
Masz zamiar podjąć pracę ponad 80 km lub gdzie czas dojazdu i powrotu wyniesie ponad 3 h dziennie od obecnego miejsca zamieszkania?
Potrzebujesz środków na osiedlenie się w nowym mieście?
ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY
MAMY DLA CIEBIE BON NA ZASIEDLENIE O WARTOŚCI 12 000 ZŁ
Chcesz wiedzieć więcej!
Porozmawiaj z doradcą zawodowym lub
zgłoś się do pokoju nr 510 (ul. Jagiellońska 10)
16 648 84 28 wew. 17
Ogłoszenie o naborze na przyznanie środków z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) na sfinansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców
Data publikacji: 13.09.2023
Wyświetleń: 252
POWIATOWY URZĄD PRACY W PRZEWORSKU
OGŁASZA KOLEJNY NABÓR WNIOSKÓW O PRZYZNANIE ŚRODKÓW
Z REZERWY KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS)
NA SFINANSOWANIE KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO
PRACOWNIKÓW I PRACODAWCÓW.
Informujemy, iż w dyspozycji Urzędu pozostają środki rezerwy z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w wysokości 75 670,40 zł z przeznaczeniem na kształcenie ustawiczne pracowników
i pracodawców w ramach priorytetów RRP.
Wnioski przyjmowane będą w dniu
25-26.09.2023 r. w godzinach pracy Urzędu
- decyduje data i godzina wpływu wniosku do Urzędu.
OGŁASZA KOLEJNY NABÓR WNIOSKÓW O PRZYZNANIE ŚRODKÓW
Z REZERWY KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS)
NA SFINANSOWANIE KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO
PRACOWNIKÓW I PRACODAWCÓW.
Informujemy, iż w dyspozycji Urzędu pozostają środki rezerwy z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w wysokości 75 670,40 zł z przeznaczeniem na kształcenie ustawiczne pracowników
i pracodawców w ramach priorytetów RRP.
Wnioski przyjmowane będą w dniu
25-26.09.2023 r. w godzinach pracy Urzędu
- decyduje data i godzina wpływu wniosku do Urzędu.
Wnioski można składać w formie:
- papierowej (osobiście, drogą pocztową, za pośrednictwem kuriera ) w Powiatowym Urzędzie Pracy w Przeworsku ul. Jagiellońska 10, 37-200 Przeworsk (decyduje data wpływu wniosku na Dziennik Podawczy) lub
- elektronicznej - ePUAP (wniosek oraz załączniki powinny być opatrzone: kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej).
- Wniosek należy wypełnić oddzielnie dla każdego rodzaju kształcenia, tj.: w sytuacji np. gdy Wnioskodawca ubiega się o więcej niż jeden temat kursu lub kurs i studia podyplomowe, itp.
- Wnioski złożone w jakikolwiek inny sposób niż określony w niniejszym komunikacie oraz poza wyznaczonym terminem i godziną nie będą podlegały rozpatrzeniu.
- Kolejność wpływu wniosku nie ma wpływu na ocenę.
- Pracodawca wnioskuje o dofinansowanie nie rozpoczętej formy kształcenia.
- Przed wypełnieniem wniosku proszę zapoznać się z zasadami przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego wprowadzonymi Zarządzeniem Dyrektora PUP.
- Z uwagi na możliwość wystąpienia sytuacji potrzeby uzupełnienia złożonych wniosków, prosi się o ustalanie daty rozpoczęcia kształcenia z wykonawcą, z uwzględnieniem czasu dla Urzędu na rozpatrzenie złożonych wniosków, tj. co najmniej 30 dni.
Aby skorzystać ze środków rezerwy KFS musi zostać spełniony co najmniej jeden
z priorytetów przyjętych przez Radę Rynku Pracy tj.:
Priorytet RRP /A
Wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników Centrów Integracji Społecznej, Klubów Integracji Społecznej, Warsztatów Terapii Zajęciowej, Zakładów Aktywności Zawodowej, członków lub pracowników spółdzielni socjalnych oraz pracowników zatrudnionych
w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego wskazanych na liście/rejestrze przedsiębiorstw społecznych prowadzonym przez MRiPS:
Podmioty uprawnione do korzystania z środków w ramach tego priorytetu to:
- CIS i KIS to jednostki prowadzone przez JST, organizacje pozarządowe, podmioty kościelne lub spółdzielnie socjalne. Centra i Kluby Integracji Społecznej zatrudniają kadrę odpowiedzialną za reintegrację społeczną i zawodową uczestników. O przyznaniu statusu CIS decyduje Wojewoda, który prowadzi także rejestr tych podmiotów. Ponadto wojewoda prowadzi również rejestr KIS. CIS może prowadzić działalność wytwórczą, handlową lub usługową oraz działalność wytwórczą w rolnictwie. W związku z tym Centrum zatrudnia pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie danej działalności, a ponadto pracownika socjalnego, instruktorów zawodu oraz inne osoby prowadzące reintegrację społeczną
i zawodową - WTZ mogą być tworzone, przez fundacje, stowarzyszenia i inne podmioty. Działają one
w celu rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych. Podmiot prowadzący WTZ zawiera z samorządem powiatu umowę regulującą między innymi warunki i wysokość dofinansowania kosztów utworzenia i działalności warsztatu ze środków PFRON. W WTZ zatrudnieni są psycholodzy, instruktorzy terapii zajęciowej, specjaliści do spraw rehabilitacji lub rewalidacji. Ponadto WTZ może zatrudniać: pielęgniarkę lub lekarza, pracownika socjalnego, instruktora zawodu, a także inne osoby niezbędne do prawidłowego funkcjonowania warsztatu. Pracodawcy zamierzający skorzystać z tego priorytetu powinni wykazać, że współfinansowane ze środków KFS działania zmierzające do podniesienia kompetencji pracowników związane są z ich zadaniami realizowanymi w CIS, KIS, WTZ, ZAZ, przedsiębiorstwie społecznym lub spółdzielni socjalnej. - Przedsiębiorstwa społeczne wpisane do wykazu przedsiębiorstw społecznych, który zgodnie
z ustawą o ekonomii społecznej prowadzony jest przez MRiPS w systemie Rejestr Jednostek Pomocy Społecznej (RJPS), pod adresem https://rjps.mpips.gov.pl/RJPS/RU/start.do?id_menu=59. Wykaz zawiera tylko przedsiębiorstwa społeczne, którym status ten został nadany przez wojewodę, odpowiedniego ze względu na siedzibę podmiotu. Nadanie statusu odbywa się poprzez wydanie decyzji administracyjnej, po wcześniejszej dokładnej weryfikacji spełniania przez wnioskujący podmiot warunków określonych w ustawie o ekonomii 20 społecznej. Z tego względu nie ma konieczności prowadzenia dodatkowej weryfikacji na potrzeby ustalenia czy pracodawca aplikujący o wsparcie spełnia przesłanki niezbędne do uzyskania tego statusu, wystarczy jedynie sprawdzić, czy w momencie składania wniosku figuruje on w rejestrze przedsiębiorstw społecznych. Status przedsiębiorstwa społecznego mogą uzyskać m.in. organizacje pozarządowe (np. fundacje i stowarzyszenia) spółki non-profit, spółdzielnie socjalne, a także kościelne osoby prawne. - Spółdzielnie socjalne – to podmioty wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego, na tej podstawie można zweryfikować ich formę prawną. Niektóre spółdzielnie socjalne mogą uzyskać status przedsiębiorstwa społecznego. W takiej sytuacji ich uprawnienia do skorzystania ze wsparcia w ramach tego priorytetu można potwierdzić na podstawie listy przedsiębiorstw społecznych, o której mowa powyżej. Bez względu na to, czy spółdzielnia socjalna posiada status przedsiębiorstwa społecznego, jest ona uprawniona do skorzystania ze środków w ramach tego priorytetu.
- Zakłady aktywności zawodowej – to podmioty, które mogą być tworzone przez gminę, powiat oraz fundację, stowarzyszenie lub inną organizację społeczną, decyzję o przyznaniu statusu zakładu aktywności zawodowej wydaje wojewoda. Ze środków w ramach tego priorytetu korzystać mogą wszyscy pracownicy przedsiębiorstw społecznych i ZAZ oraz pracownicy
i członkowie spółdzielni socjalnych. Podobnie jak w 2022 r. nie ma potrzeby weryfikowania, czy pracownik, którego przeszkolenie ma być wsparte ze środków KFS należy do grupy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym lub do osób wymienionych w art. 4 ust 1 ustawy
o spółdzielniach socjalnych
Priorytet RRP/ B
Wsparcie kształcenia ustawicznego osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności;
Wnioskodawca składający wniosek o środki w ramach powyższego priorytetu powinien udowodnić posiadanie przez kandydata na szkolenie orzeczenia o niepełnosprawności tj. przedstawić orzeczenie
o niepełnosprawności kandydata na szkolenie lub oświadczenie o posiadaniu takiego orzeczenia.
Wnioskodawca powinien do wniosku dołączyć oświadczenie, że spełnia warunki dostępu do priorytetu
(do pobrania we wzorach oświadczeń)
Priorytet RRP /C
Wsparcie kształcenia ustawicznego w obszarach/branżach kluczowych dla rozwoju powiatu/województwa wskazanych w dokumentach strategicznych/planach rozwoju;
Podstawą identyfikacji wsparcia kształcenia ustawicznego w obszarach lub branżach kluczowych stanowi dla rozwoju powiatu przeworskiego „Strategia Rozwoju Powiatu Przeworskiego na lata 2021-2030" wprowadzona Uchwałą Nr XXVI/264/21 Zarządu Powiatu Przeworskiego z dnia 29.09.2021 r. (plik w załączeniu)
Pracodawca musi udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy wybranego z niżej wskazanych obszarów/branży kluczowej wykazanej dla rozwoju powiatu przeworskiego: (do pobrania)
Wnioskodawca powinien do wniosku dołączyć oświadczenie, że spełnia warunki dostępu do priorytetu
(do pobrania we wzorach oświadczeń)
Priorytet RRP /D
Wsparcie kształcenia ustawicznego instruktorów praktycznej nauki zawodu bądź osób mających zamiar podjęcia się tego zajęcia, opiekunów praktyk zawodowych
i opiekunów stażu uczniowskiego oraz szkoleń branżowych dla nauczycieli kształcenia zawodowego.
- W ramach tego priorytetu środki KFS będą mogły sfinansować obowiązkowe szkolenia branżowe nauczycieli teoretycznych przedmiotów zawodowych i nauczycieli praktycznej nauki zawodu zatrudnionych w publicznych szkołach prowadzących kształcenie zawodowe oraz w publicznych placówkach kształcenia ustawicznego i w publicznych centrach kształcenia zawodowego – prowadzonych zarówno przez jednostki samorząd terytorialnego jak również przez osoby fizyczne i osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego.
- Priorytet ten pozwala również na skorzystanie z dofinansowania do różnych form kształcenia ustawicznego osób, którym powierzono obowiązki instruktorów praktycznej nauki zawodu lub deklarujących chęć podjęcia się takiego zajęcia, opiekunów praktyk zawodowych
i opiekunów stażu uczniowskiego. Grupę tę stanowią pracodawcy lub pracownicy podmiotów przyjmujących uczniów na staż bądź osoby prowadzące indywidualne gospodarstwa rolne. - Definicja stażu uczniowskiego wskazana w art. 121a ust. 1 i ust. 21 ustawy Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 określa go jako staż w rzeczywistych warunkach pracy jaki - w celu ułatwienia uzyskiwania doświadczenia i nabywania umiejętności praktycznych niezbędnych do wykonywania pracy w zawodzie, w którym kształcą się - mogą w okresie nauki odbywać uczniowie technikum i uczniowie branżowej szkoły I stopnia niebędący młodocianymi pracownikami. W czasie odbywania stażu uczniowskiego opiekę nad uczniem sprawuje wyznaczony przez podmiot przyjmujący na staż uczniowski opiekun stażu uczniowskiego.
- Rozporządzenie MEN z 22 lutego 2019 roku w sprawie praktycznej nauki zawodu w § 11
ust. 1 określa, że praktyki zawodowe organizowane u pracodawców lub w indywidualnych gospodarstwach rolnych są prowadzone pod kierunkiem opiekunów praktyk zawodowych, którymi mogą być pracodawcy lub wyznaczeni przez nich pracownicy albo osoby prowadzące indywidualne gospodarstwa rolne.
Wnioskodawca składający wniosek o środki w ramach powyższego priorytetu powinien złożyć oświadczenie (do pobrania we wzorach oświadczeń);
Priorytet RRP/E
Wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które mogą udokumentować wykonywanie przez co najmniej 15 lat prac w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, a którym nie przysługuje prawo do emerytury pomostowej.
- Priorytet ten promuje działania wobec osób pracujących w warunkach niszczących zdrowie
i w szczególności powinien objąć osoby, które nie mają prawa do emerytury pomostowej. - Wykaz prac w szczególnych warunkach stanowi załącznik nr 1, a prac o szczególnym charakterze - załącznik nr 2 do ustawy z dnia 19 grudnia 2008 roku o emeryturach pomostowych (Dz. U. z 2008 Nr 237, poz. 1656 z późn. zm.).
Wnioskodawca składający wniosek o środki w ramach powyższego priorytetu powinien złożyć oświadczenie (do pobrania we wzorach oświadczeń);
Wysokość wsparcia KFS:
- 100% kosztów kształcenia ustawicznego, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego pracownika – jeżeli należy do grupy mikroprzedsiębiorców
- 80% kosztów kształcenia ustawicznego, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego pracownika – jeżeli nie należy do grupy mikroprzedsiębiorców
Przy rozpatrywaniu wniosków starosta uwzględnia:
- Zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok.
- Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy.
- Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS
w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku. - Racjonalność i gospodarność wydatkowania środków.
- Posiadanie przez realizatora planowanej usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego.
- W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora planowanej usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego.
- Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS.
- Dostępność środków KFS.
UWAGA!
- W przypadku jednostek organizacyjnych powiatu/gminy/miasta, kiedy wśród uczestników danego rodzaju działania znajduje się między innymi przełożony jednostki (Dyrektor/Wójt/Burmistrz), wniosek o dofinansowanie kształcenia ustawicznego powinien podpisać przedstawiciel organu założycielskiego (Starosta/Przewodniczący Rady Powiatu/Gminy/Miasta). W w/w przypadku dla przełożonego jednostki wniosek należy złożyć oddzielnie.
- Środki KFS muszą zostać wydane i rozliczone do 15.12.2023 roku.
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE NA TEMAT KFS
UDZIELANE SĄ POD NUMEREM TELEFONU
16 648 8428 WEW 35
- Załączniki
- Wniosek o dofinansowanie kształcenia ustawicznego z KFS.doc (doc, 425 KB)
- Załącznik nr 1 do wniosku KFS.doc (doc, 62 KB)
- Załącznik nr 1a do wniosku KFS.doc (doc, 70 KB)
- Załącznik nr 2 do wniosku KFS.xlsx (xlsx, 77 KB)
- Załącznik nr 2a do wniosku KFS.xlsx (xlsx, 84 KB)
- Załącznik nr 3 do wniosku KFS.doc (doc, 75 KB)
- Oświadczenie priorytet B.doc (doc, 223 KB)
- Oświadczenie priorytet C.doc (doc, 229 KB)
- Oświadczenie priorytet D.doc (doc, 226 KB)
- Oświadczenie priorytet E.doc (doc, 223 KB)
- Uchwała - Strategia.pdf (pdf, 352 KB)
- Zasady przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego przez Powiatowy Urząd Pracy w Przeworsku.pdf (pdf, 923 KB)
- Wykaz prac o szczególnym charakterze.doc (doc, 48 KB)
- Wykaz prac w szczególnych warunkach.doc (doc, 48 KB)
- Obszar_ Branża.doc (doc, 60 KB)
- Strategia Rozwoju Powiatu Przeworskiego na lata 2021 - 2030 (doc, 4736 KB)
- 1.491,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
- 1.790,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
- 746,00 zł Dodatek aktywizacyjny
- do 42.034,56 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Informacje o urzędzie
Powiatowy Urząd Pracy w Przeworsku
ul. Jagiellońska 10
37-200 Przeworsk
woj. podkarpackie
NIP: 794 12 51 583
REGON: 650959908
telefon: +48 16 648 84 28
+48 16 648 80 12
+48 16 648 83 76
faks: wew. 27
e-mail: rzpz@praca.gov.pl
adresk skrytki ePUAP: /hg00o3dh6k/SkrytkaESP
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek - 7.30 – 15.30
Wtorek - 7.30 - 17.00
Środa- 7.30 – 15.30
Czwartek - 7.30 – 15.30
Piątek - 7.30 – 14.00
Godziny przyjmowania interesantów:
Poniedziałek - 7.30 – 15.30
Wtorek - 7.30 - 17.00
Środa- 7.30 – 15.30
Czwartek - 7.30 – 15.30
Piątek - 7.30 – 14.00
Rejestracja bezrobotnych w Dziale Ewidencji, Świadczeń i Informacji
Poniedziałek - 7.30 – 15.00
Wtorek - 7.30 - 16.30
Środa- 7.30 – 15.00
Czwartek - 7.30 – 15.00
Piątek - 7.30 – 13.30