Aktualności

Nabór wniosków o przyznanie środków z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego KFS na sfinasowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców

POWIATOWY URZĄD PRACY W PRZEWORSKU

OGŁASZA NABÓR WNIOSKÓW O PRZYZNANIE ŚRODKÓW

Z REZERWY KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS)

NA SFINANSOWANIE KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO

PRACOWNIKÓW I PRACODAWCÓW.

Dostępne środki rezerwy KFS – 215 000,00 zł.

Wnioski przyjmowane będą w dniach
od 21.07.2025 r. do 25.07.2025 r. do godziny 14:00

Na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy, składają się: kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą; egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych; badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu, ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku
z podjętym kształceniem, oraz określenia potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego
w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia.

Wnioski o dofinansowanie mogą składać wyłącznie pracodawcy.

Pracodawcą jest jednostka organizacyjna, choćby nie posiadała osobowości prawnej, a także osoba fizyczna, jeżeli zatrudnia pracowników.

Pracownikiem jest osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę.

Osoby pełniące funkcje zarządcze w spółkach są pracownikami, jeśli są zatrudnione w ramach umowy o pracę. Powołanie w skład zarządu spółki nie jest powołaniem z art. 68 § 1 Kodeksu pracy i nie nadaje statusu pracownika. Nie jest pracownikiem prezes zarządu będący jedynym lub większościowym udziałowcem spółki a także osoba współpracująca (małżonek, dzieci własne lub dzieci drugiego małżonka i dzieci przysposobione, rodzice oraz macocha i ojczym pozostający we wspólnym gospodarstwie domowym i współpracujący przy prowadzeniu działalności).

Przy składaniu i rozpatrywaniu wniosków obowiązują przepisy określone w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (Dz. U. 2018 poz. 117), zwane dalej „rozporządzeniem" oraz „Zasady przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (…)”, wprowadzone Zarządzeniem Dyrektora PUP, dostępne na stronie internetowej Urzędu.

  Wnioski wraz z wymaganymi złącznikami można składać w formie:

  1. papierowej (osobiście, drogą pocztową, za pośrednictwem kuriera) w Powiatowym Urzędzie Pracy w Przeworsku ul. Jagiellońska 10, 37-200 Przeworsk  (decyduje data wpływu wniosku na Dziennik Podawczy) lub
  2. elektronicznej – ePUAP, e-Doreczenia (wniosek oraz załączniki powinny być opatrzone: kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej lub elektronicznym podpisem osobistym )
  3. Wniosek należy wypełnić oddzielnie dla każdego rodzaju kształcenia, tj.: w sytuacji np. gdy Wnioskodawca ubiega się o więcej niż jeden temat kursu lub kurs i studia podyplomowe, itp. 
  • Wnioski złożone w jakikolwiek inny sposób niż określony w niniejszym komunikacie oraz poza wyznaczonym terminem i godziną nie będą podlegały rozpatrzeniu.
  • Kolejność wpływu wniosku nie ma wpływu na ocenę.
  • Pracodawca wnioskuje o dofinansowanie jeszcze nie rozpoczętej formy kształcenia.
  • Z uwagi na możliwość wystąpienia sytuacji potrzeby uzupełnienia złożonych wniosków, prosi się o ustalanie daty rozpoczęcia kształcenia z wykonawcą, z uwzględnieniem czasu dla Urzędu na rozpatrzenie złożonych wniosków, tj. około 30 dni.

Aby skorzystać ze środków KFS musi zostać spełniony co najmniej jeden z priorytetów Rady Rynku Pracy:

Priorytet 10:  Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób po 50 roku życia.

  1. W ramach niniejszego priorytetu ze środki KFS będzie można sfinansować kształcenie ustawiczne osób wyłącznie w wieku powyżej 50 roku życia (zarówno pracodawców jak i pracowników).  Decyduje wiek osoby, która skorzysta z wybranej formy kształcenia ustawicznego, w momencie składania przez pracodawcę wniosku o dofinansowanie w PUP.
  2. Temat szkolenia/kursu nie jest narzucony z góry. W uzasadnieniu należy wykazać potrzebę nabycia umiejętności.
  3. Wnioskodawca powinien do wniosku dołączyć oświadczenie, że potencjalny uczestnik kształcenia ustawicznego spełnia warunki dostępu do priorytetu (wzór oświadczenia Wnioskodawcy dotyczący priorytetu nr 10 - do pobrania we wzorach oświadczeń).

Priorytet 11: Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem
   niepełnosprawności.

  1. Wnioskodawca składający wniosek o środki w ramach powyższego priorytetu powinien udowodnić posiadanie przez kandydata na szkolenie orzeczenia o niepełnosprawności tj.  przedstawić orzeczenie
    o niepełnosprawności kandydata na szkolenie bądź oświadczenie o posiadaniu takiego orzeczenia.
  2. Temat szkolenia/kursu nie jest narzucony z góry. W uzasadnieniu należy wykazać potrzebę nabycia umiejętności.
  3. Wnioskodawca powinien do wniosku dołączyć oświadczenie, że potencjalny uczestnik kształcenia ustawicznego spełnia warunki dostępu do priorytetu (wzór oświadczenia Wnioskodawcy dotyczący priorytetu nr 11 - do pobrania we wzorach oświadczeń).

Priorytet 12:  Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem.

  1. Ze wsparcia w ramach tego priorytetu mogą skorzystać osoby, które nie mają świadectwa dojrzałości, w tym nie ukończyły szkoły na jakimkolwiek poziomie. Jedynym wymogiem jest aby wnioskodawca wskazał we wniosku, że pracownik kierowany na wnioskowaną formę kształcenia ustawicznego spełnia kryteria dostępu ( oświadczenie).
  2. W Wnioskodawca powinien do wniosku dołączyć oświadczenie, że potencjalny uczestnik kształcenia ustawicznego spełnia warunki dostępu do priorytetu (wzór oświadczenia Wnioskodawcy dotyczący priorytetu nr 12 - do pobrania we wzorach oświadczeń).

Priorytet 13: Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/branżach, które
                             powiatowe urzędy pracy określą na podstawie wybranych przez siebie
                             dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju jako istotne dla
                             danego powiatu czy województwa.

  1. Podstawą identyfikacji wsparcia kształcenia ustawicznego w obszarach lub branżach kluczowych stanowi dla rozwoju powiatu przeworskiego „Strategia Rozwoju Powiatu Przeworskiego na lata 2021-2030” wprowadzona Uchwałą Nr  XXVI/264/21 Zarządu Powiatu Przeworskiego z dnia 29.09.2021 r.
    (plik w załączeniu). Pracodawca musi udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy wybranego z niżej wskazanego obszaru/branży kluczowego wykazanego dla rozwoju powiatu przeworskiego:
    (do pobrania)
  2. Wnioskodawca powinien do wniosku dołączyć oświadczenie, że spełnia warunki dostępu do priorytetu (wzór oświadczenia Wnioskodawcy dotyczący priorytetu nr 12 - do pobrania we wzorach oświadczeń).

Wysokość wsparcia KFS:

  • 100% kosztów kształcenia ustawicznego, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego pracownika jeżeli należy do grupy mikroprzedsiębiorców
  • 80% kosztów kształcenia ustawicznego, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego pracownika – jeżeli nie należy do grupy mikroprzedsiębiorców

Przy rozpatrywaniu wniosków starosta uwzględnia:

  1. Zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami  wydatkowania środków KFS na dany rok.
  2. Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy.
  3. Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanego do sfinansowania ze środków KFS
    w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku.
  4. Posiadanie przez realizatora planowanej usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego.
  5. W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora planowanej usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego.
  6. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS.
  7. Dostępność środków KFS.

UWAGA!  

  1. W przypadku jednostek organizacyjnych powiatu/gminy/miasta, kiedy wśród uczestników danego rodzaju działania znajduje się między innymi przełożony jednostki (Dyrektor/Wójt/Burmistrz), wniosek o dofinansowanie kształcenia ustawicznego powinien podpisać dodatkowo przedstawiciel organu założycielskiego (Starosta/Przewodniczący Rady Powiatu/Gminy/Miasta).
  2. Środki KFS muszą zostać wydane i rozliczone do 15.12.2025 roku.

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE NA TEMAT KFS

UDZIELANE SĄ POD NUMEREM TELEFONU

16 648 8428 WEW 35

 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór na szkolenia grupowe w ramach „Programu aktywizacji zawodowej zwalnianych z pracy z przyczyn niedotyczących pracowników oraz pracowników objętych zwolnieniami monitorowanymi”

Powiatowy Urząd Pracy w Przeworsku

informuje o naborze Kart Kandydata na szkolenia grupowe finansowane ze środków Funduszu Pracy w ramach Programu aktywizacji zawodowej zwalnianych z pracy
z przyczyn niedotyczących pracowników oraz pracowników objętych zwolnieniami monitorowanymi”
, skierowanych do osób zwolnionych z przyczyn niedotyczących pracowników oraz pracowników objętych zwolnieniami monitorowanymi:

 

  • „Spawanie spoinami pachwinowymi blach i rur metodą TIG 141 – z poszerzeniem o stal nierdzewną” z egzaminem – dla 10 osób;

  • „Wózki jezdniowe podnośnikowe z mechanicznym napędem podnoszenia z wysięgnikiem oraz wózki jezdniowe podnośnikowe z mechanicznym napędem podnoszenia z osobą obsługującą podnoszoną wraz z ładunkiem” - z egzaminem – dla 8 osób;

  • „Operator-programista CNC” – dla 5 osób;

  • „Obsługa kas fiskalnych i terminali płatniczych z fakturowaniem” – dla 5 osób;

Do udziału w szkoleniach mogą zgłaszać się osoby spełniające łącznie następujące warunki:

  • są zarejestrowane jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Przeworsku;

  • utraciły zatrudnienie w ramach zwolnień z pracy z przyczyn niedotyczących pracowników
    w drodze wypowiedzenia dokonanego przez pracodawcę oraz na mocy porozumienia stron,
    a także pracowników objętych zwolnieniami monitorowanymi od dnia 01.01.2025 r.;

  • wyrażają gotowość i motywację do podjęcia szkolenia w celu podniesienia kwalifikacji zawodowych;

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o złożenie wypełnionej Karty Kandydata
w PUP w Przeworsku ul. Lwowska 16 pok. 21 lub w pokoju 516, V piętro w budynku przy
ul. Jagiellońskiej 10 w Przeworsku;

Termin składania Kart Kandydata: od 26.06.2025 r. do 11.07.2025 r.

Wzór Karty Kandydata dostępny jest w siedzibie Urzędu przy ul. Lwowskiej 16 w pokoju numer 22 oraz do pobrania na stronie internetowej w zakładce „Dokumenty do pobrania”

Dodatkowe informacje można uzyskać w PUP w Przeworsku: ul. Lwowska 16, pokój 22, tel. 16 648 84 28 wew. 35

 

 

Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy będącej w dyspozycji Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

 

 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Zaproszenie do złożenia oferty cenowej na zadanie pn. dostawa sprzętu i oprogramowania komputerowego

Przeworsk, dnia 24.06.2025 r.

Nr  PO.264.6.2025

Zamawiający:

Powiatowy Urząd Pracy w Przeworsku

Realizując zamówienie o wartości nie przekraczającej kwoty o której mowa

w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp

Z A P R A S Z A M Y

do złożenia oferty cenowej na zadanie pn.:

,,dostawa sprzętu i oprogramowania komputerowego

1. Opis sposobu przygotowania oferty cenowej:

    1. Należy ją złożyć pisemnie w nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie.
    2. Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy oraz  wskazać nazwę zadania, z dopiskiem ,,nie otwierać przed terminem otwarcia ofert cenowych”.
    3. Cenę oferty należy ustalić w złotych polskich (PLN) cyfrowo i słownie z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku.
    4. Ma być napisana w języku polskim, czytelną i trwałą techniką,
    5. Ma obejmować całość zamówienia.

2. Opis przedmiotu zamówienia:

szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik do niniejszego zaproszenia

3. Termin realizacji zamówienia:  do 30 dni od dnia podpisania umowy

4. Warunki udziału w postępowaniu* 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy,  którzy spełniają warunki dotyczące:

1) posiadania uprawnień  do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień tj. nie dotyczy

2) posiadania wiedzy i doświadczenia tj. nie dotyczy

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym tj.  nie dotyczy

4) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.  nie dotyczy

5) sytuacji ekonomicznej i finansowej tj. nie dotyczy

W celu potwierdzenia spełnienia wyżej opisanego warunku Wykonawca przedłoży uzupełniony wykaz nie dotyczy według załącznika nr nie dotyczy do zaproszenia.

Wykonawca zobowiązany jest do załączenia dowodów potwierdzających, że wykazane w wykazie  usługi/dostawy/roboty budowlane*, zostały wykonane należycie.

5. Przy wyborze oferty cenowej do realizacji zamawiający będzie się kierował kryterium:

     Cena  - 100%

     Inne  - ………..%

W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców uzupełnień i wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert cenowych.

6. Oferta cenowa ma zawierać następujące dokumenty:*

    1. Formularz oferty cenowej (w załączeniu)
    2. Kserokopię aktualnego wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji, uprawniającego Wykonawcę do występowania w obrocie prawnym jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji (potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę).
    3. Wykaz wykonanych usług (w załączeniu)
    4. Kserokopię następujących dokumentów: nie dotyczy
  1. …………………………………………………………………
  2. ………………………………………………………………….
  3. ………………………………………………………………….

(w tym miejscu należy podać wymagane dokumenty, które mają weryfikować wykonawcę składającego ofertę – np.: KRS, ZUS, US, inne dokumenty, które mogą mieć wpływ na wybór wykonawcy).

6.5 W przypadku braku w ofercie cenowej wymaganego dokumentu zamawiający zwróci się jednorazowo o jego uzupełnienie w wyznaczonym terminie. W sytuacji nie uzupełnienia dokumentu oferta cenowa zostanie odrzucona. 

7. Opis sposobu obliczenia ceny w składanej ofercie cenowej :

7.1 W cenę oferty cenowej należy wliczyć:

a) wartość usługi/dostawy/roboty budowlanej* określoną w oparciu o przedmiot zamówienia,

b) obowiązujący podatek od towarów i usług VAT

7.2 Zamawiający wybierze ofertę, która przedstawia najkorzystniejszy bilans zastosowanych kryteriów.

7.3 W przypadku  niemożności wyboru oferty z uwagi na jednakową punktację, zamawiający zwróci się z wnioskiem o złożenie ofert dodatkowych.

8. Miejsce i termin złożenia oferty cenowej:

8.1 Ofertę cenową należy złożyć w terminie do dnia 07.07.2025 r., do godz. 10.00 zamkniętej kopercie w siedzibie Zamawiającego:  Przeworsk, ul. Jagiellońska 10; V piętro – sekretariat, pok. 516

8.2 Oferta cenowa otrzymana przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej zostanie zwrócona Wykonawcy.

8.3 Wykonawca może wprowadzać zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę cenową przed terminem upływu jej składania.

9. Miejsce i termin otwarcia oferty cenowej:

9.1 Otwarcie ofert cenowych nastąpi w dniu 07.07.2025  r., o godz. 10.15

w siedzibie Zamawiającego w Przeworsku, ul. Jagiellońska 10, V piętro, pokój 515

10. Osobami uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są:

10.1  W zakresie przedmiotu zamówienia – Dariusz Bondyra  tel. 16-6488428 w. 28

10.2  W zakresie realizacji procedury – Elżbieta Mazur  tel. 16-6488428 w. 24

10.3 Zamawiający zastrzega sobie możliwość przekazywania informacji i oświadczeń elektronicznie, pisemnie lub faksem.

11. Strona internetowa Zamawiającego: przeworsk.praca.gov.pl na której zamieszczone jest zaproszenie do składania ofert cenowych wraz z załącznikami.*

12. Informacje dotyczące zawierania umowy:

12.1 Niezwłocznie po dokonaniu wyboru oferty Zamawiający poinformuje wszystkich, którzy złożyli oferty w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu i/lub skierowane zaproszenie, o dokonanym wyborze, a wybrany wykonawca – o miejscu i terminie zawarcia umowy.

12.2 W przypadku upublicznienia zaproszenia do składania ofert na stronie internetowej zamawiającego informacja o dokonanym wyborze zostanie również zamieszczona na stronie internetowej zamawiającego tj. przeworsk.praca.gov.pl.

12.3  W sytuacji gdy cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, zamawiający może zamknąć postępowanie lub podjąć rokowania z wykonawcą, którego oferta była najkorzystniejsza

12.4 Zamawiający może unieważnić prowadzone przez siebie postępowanie bez podania przyczyn.

* jeżeli dotyczy

  

                                                                                

W załączeniu:                                                         

1. opis przedmiotu zamówienia

2. wzór druku dla „oferty cenowej”

3. wzór umowy

4. klauzula RODO

                                                                                                   

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Zaproszenie na zajęcia "BizneStart ABC Przedsiębiorczości"

Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie zaprasza na zajęcia z zakresu zakładania własnej działalności gospodarczej pt. „BizneStart ABC Przedsiębiorczości”.  Udział w zajęciach jest bezpłatny.

Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie, ul. Naruszewicza 11, Rzeszów

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Zgłaszanie ofert pracy do systemu ePraca

Od 1 czerwca 2025 r. obowiązują przepisy ustawy z dnia 20 marca 2025 roku o rynku pracy
i służbach zatrudnienia, zwanej dalej ustawą.

W art. 83 ust. 2 pkt 1 ustawy określono, że oferty pracy do ePracy (wcześniej Centralnej Bazy Ofert Pracy) mają obowiązek zgłaszać podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) tj.:

  • organy władzy publicznej;
  • organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
  • podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  • podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  • podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Pracodawca w zgłoszeniu oferty pracy wybiera PUP wiodący w zakresie realizacji oferty pracy, właściwy ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce wykonywania pracy albo inny wybrany przez siebie PUP.

Poza wybraniem PUP wiodącego może wybrać dodatkowe PUP odpowiedzialne za realizację oferty pracy, w szczególności, jeżeli miejscem wykonywania pracy określonym w ofercie pracy jest województwo lub teren całego kraju.

Pracodawco jeżeli szukasz pracownika,

zgłoś ofertę pracy do urzędów pracy za pośrednictwem systemu ePraca poprzez e-formularz udostępniony na portalu praca.gov.pl.

Ofertę pracy można zgłosić również:

  • osobiście – w pokoju nr 21 w budynku urzędu przy ul. Lwowskiej 16,
  • telefonicznie – dzwoniąc pod nr 16 648 84 28 wybierając numer wewnętrzny: 34,44

Powiatowy Urząd Pracy w Przeworsku zapewnia pomoc przy zgłaszaniu ofert pracy do ePracy.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Informacja o zmianie Regulaminu rekrutacji i udzielania wsparcia w projekcie oraz wzoru umowy w sprawie przyznania Uczestnikowi/czce Projektu środków na podjęcie działalności gospodarczej – obowiązującej od 9 czerwca 2025 r.

Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie informuje, że z dniem 9 czerwca 2025 r. uległ zmianie Regulamin rekrutacji i udzielania wsparcia w projekcie „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości” obowiązujący od 20.12.2024 r., wraz ze zmianami z dnia 26.02.2025 r. oraz wzór Umowy i załącznika nr 3 do umowy w sprawie przyznania Uczestnikowi/czce Projektu środków na podjęcie działalności gospodarczej w projekcie „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości”.

Zmieniony regulamin oraz wzór umowy i załącznika do umowy dotyczy uczestników projektu wyłonionych w ramach naboru nr 7.3/1/2025, który prowadzony był w dniach 6 – 8 maja 202r.

Szczegóły pod adresem 

Zmiany w Regulaminie

Informacje o publikacji dokumentu


Informacja

W dniu dzisiejszym tj. 03.06.2025 r. obsługa osób bezrobotnych będzie odbywać się do godziny 15:00 z powodu przerwy w dostępie do energii elektrycznej. 

Informacje o publikacji dokumentu


Ważna informacja dla instytucji szkoleniowych

W dniu 20 marca 2025 r. Sejm uchwalił ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. 2025, poz. 620), która wprowadza ważne zmiany dla instytucji szkoleniowych.

Zgodnie z art. 106 tej ustawy, szkolenia dla bezrobotnych i poszukujących pracy, finansowane ze środków Funduszu Pracy, realizują podmioty wpisane do rejestru, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, w zakresie świadczenia usług szkoleniowych, czyli do Bazy Usług Rozwojowych (BUR). Ponadto, szkolenia finansowane ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego na podstawie art. 128 ust. 2 będą również realizować jedynie podmioty wpisane do BUR.

Wyżej wskazane przepisy wchodzą w życie 1 stycznia 2026 r. Natomiast do końca 2025 r. będzie jeszcze funkcjonał Rejestr Instytucji Szkoleniowych (RIS). Czas, który pozostał do wejścia w życie ww. przepisów, stanowi tzw. okres przejściowy na wpisanie się do BUR podmiotów chcących realizować dalej usługi szkoleniowe na zlecenie urzędów pracy, a wcześniej podjęcie działań mających na celu spełnienie przez firmy odpowiednich warunków do uzyskania wpisu do BUR, między innymi uzyskania określonych certyfikatów lub dokumentów potwierdzającego akredytację. Należy jednocześnie zaznaczyć, że od 1 stycznia 2026 roku w BUR będą mogły znaleźć się wyłącznie podmioty, które spełniają wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe. Należy zaznaczyć, że nie nastąpi automatyczne przepisanie do BUR instytucji, które obecnie są wpisane do RIS. Wszystkie potrzebne informacje na temat możliwości uzyskania wpisu do BUR znajdują się na stronie internetowej https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ w zakładce strefa dla dostawców usług. We wskazanym miejscu można znaleźć także bazę pytań i odpowiedzi, jak również numery kontaktowe na infolinię PARP czy telefoniczny dyżur eksperta BUR.

Infolinia PARP: 801 332 202 lub 22 574 07 07 (czynna w dni robocze od 8:30 do 16:30),

e-mail: info_uslugirozwojowe@parp.gov.pl,

telefoniczny dyżur eksperta BUR – jest czynny w każdą środę, w godz. 11:00 – 13:00, pod numerem infolinii: 801 332 202 lub 22 574 07 07 (proszę wybrać 5 a następnie 3)

Informacje o publikacji dokumentu


Listy osób zakwalifikowanych do udzielenia wsparcia w projekcie „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości” w ramach naboru nr 7.3/1/2025

 

Powiatowy Urząd Pracy w Przeworsku publikuje listę osób zakwalifikowanych  w ramach zakończonego w dniu 08.05.2025 r. naboru numer 7.3/1/2025 do  udzielenia wsparcia projektu „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+)

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Zmiany w ustawie z dnia 25 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia dotyczące Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz rozwoju umiejętności i podnoszenia kwalifikacji dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy.

W związku z wejściem w życie nowej ustawy z dnia 25 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia  informujemy, że:

  • Finansowanie kształcenia ustawicznego w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) odbywać się będzie na dotychczasowych zasadach do końca bieżącego roku.  
    Od stycznia 2026 roku zgodnie z przepisami nowej ustawy.

  • Szkolenia indywidulane i grupowe – realizacja wniosków nastąpi po opracowaniu druków i regulaminów dostosowanych do zmieniającej się ustawy, natomiast nowe formy wsparcia w ramach rozwoju umiejętności i podnoszenia kwalifikacji dla osób bezrobotnych
    i poszukujących pracy takie jak:
  • koszty potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub koszty uzyskania dokumentu potwierdzającego nabycie wiedzy i umiejętności;
  • bony na kształcenie ustawiczne – szkolenia, studia podyplomowe oraz koszty, koszty potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub koszty uzyskania dokumentów potwierdzających nabycie wiedzy i umiejętności;
  • pożyczki edukacyjne;
  • opłaty pobieranej za postępowanie nostryfikacyjne;
  • opłaty za przeprowadzenie postępowania i wydanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych do wykonywania zawodu regulowanego albo do podejmowania lub wykonywania działalności regulowanej;

przewidziane w znowelizowanej ustawie, będą wdrażane po opublikowaniu stosownego rozporządzenia wykonawczego.

Na naszej stronie internetowej, będziemy informować  o dostępnych możliwościach i zmianach
w zasadach realizacji w/w usług.

 

W razie jakichkolwiek pytań pozostajemy do dyspozycji pod numerami telefonów:

16 648 84 28 wew. 35 lub 605 685 790

Informacje o publikacji dokumentu